Przejdź do głównej zawartości

Smaczna surówka z kapusty pekińskiej z papryką konserwową i jabłkiem

Znakomita surówka obiadowa z tak popularnej u nas kapusty pekińskiej. Zaskocz czymś nowym swoją rodzinę. Ja tak zrobiłam i surówka ta podawana jest również na rodzinnych uroczystościach.
Na pierwszy ogień idzie pekińska obieramy ją z pierwszych liści, szatkujemy po czym solimy. Pozostawiamy na 15 minut. W tym czasie obieramy cebulę i paprykę po czym kroimy je w kostkę.
Kolejnym krokiem jest umycie i obranie ze skórki jabłek, które będziemy ścierać na tartce o grubych oczkach.
Składniki łączymy ze sobą. Surówkę polewamy śmietaną i doprawiamy do smaku.

Surówka z kapusty pekińskiej z papryką konserwową i jabłkiem:
  • mała kapusta pekińska
  • papryka konserwowa (według uznania)
  • 2 cebulki
  • 2/3 szklanki śmietany kremówki, jogurtu naturalnego (gęstego)
  • 2 jabłka
  • przyprawy: sól, cukier, sok z cytryny

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Surówka z pomidora i papryki w majonezie

Ostatnio na obiad były ziemniaczki i schabik ale co do tego. Wypada podać jakąś wyjątkową suróweczkę. Miałam dojrzałe pomidorki i zieloną paprykę, które postanowiłam wykorzystać. Niby takie proste składniki a surówka wyjątkowa. A teraz od początku. Na surówkę do obiadu z pomidora i papryki będziemy potrzebować świerze i zdrowe warzywa. Pomidor należy sparzyć aby z łatwością odchodziła skórka. Gdy już obraliśmy, kroimy na drobne kosteczkę. Paprykę również parzymy bo nigdy nie wiadomo czym ją potraktowano. Jej nie obieramy ze skóry tylko kroimy w kostkę. Wszystkie składniki starannie mieszamy z dodatkiem soli. Odstawiamy na krótką chwilę i dodajemy 2 łyżki majonezu. Życzę smacznej surówki do obiadu z pomidora i papryki . Surówka z papryki i pomidora w majonezie - przepis: dojrzały pomidor papryka (ja użyłam zielonej) 2- 3 łyżki majonezu sól do smaku

Surówka z marchwi na słodko z rodzynkami

Doskonała surówka do kurczaka . Połączenie marchewki z rodzynką - sama słodycz... Do przygotowania surówki potrzebujemy marchewki, którą myjemy pod zimną wodą, obieramy i ścieramy na tartce o grubych oczkach. Kolejnym ważnym składnikiem są jabłka, które po umyciu obieramy ze skóry i ścieramy na tartce o grubych oczkach. Do miseczki wkładamy rodzynki i moczymy je w gorącej wodzie. Po kilku minutach wyjmujemy i osuszamy. Marchew, jabłko i rodzynki zalewamy śmietaną lub jogurtem naturalnym i mieszamy. Tak przygotowaną surówkę doprawiamy do smaku. Przepis na surówkę z marchwi na słodko z rodzynkami : 400 g marchwi 2 jabłka 40 g rodzynek pół szklanki śmietany lub jogurtu naturalnego przyprawy: sól, cukier

Surówki do obiadu - surówka z białej kapusty, pomidora, marchwi, rzodkiewki,ogórka z majonezem

Jak wchodzę do kuchni to zawsze eksperymentuje, na ryneczku kupiłam kapustę białą i należało ją jakość wykorzystać. Postanowiłam zrobić z niej surówkę do obiadu . Aby ją wykonać poszatkowałam drobno kapustę i nasoliłam, aby była bardziej krucha posoliłam i pozostawiłąm na 10 minut. W tym czasie spażyłam pomidora, obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę. Moje ulubione zajęcie obieranie marchwi, rzodkiewek i ścieranie ich na tartce o grubych oczkach. Z ogórkiem zielonym jest o niebo lepiej, myjemy, obieramy i kroimy w kostkę. Wszystkie składniki przekładam do miski i mieszam z dodatkiem soli i majonezu. Smacznego życzę:) Przepis na surówkę z białej kapusty, pomidora, ogórka, rzodkiewki, marchwi;z majonezem: 300 g białej kapusty 1 duża marchew 2 ogórki kiszone pomidor rzodkiewka majonez przyprawy: sól