Przejdź do głównej zawartości

Przepis na paprykę konserwową

Proponowany przepis dostałam od mojego dziadka. Jest to doskonała papryka konserwowa, która idealnie nadaje się jako dodatek do surówek obiadowych jak i zapiekanek i kanapek.

Ja robię w takich proporcjach :
na litr wody , 3/ 4 szklanki octu, pół łyżeczki soli, 1/2 szklanki cukru
ilość przypraw wg uznania
Do zagotowanej wody dodać cukier, sól, przyprawy a na samym końcu ocet (aby nie odparował).
Podstawowym krokiem jest przygotowanie papryki, którą myjemy, czyścimy (usuwamy gniazdka nasienne i szypułkę). Paprykę kroimy w ćwiartki lub połówki wszystko zależy od tego jakie masz słoiki i do czego chcesz ją później wykorzystać.
Ja robię w takich proporcjach :
Na litr wody ,dodaję 3/ 4 szklanki octu, pół łyżeczki soli i 1/2 szklanki cukru, ilość przypraw wg uznania.
A teraz od początku: do zagotowanej wody dodaję cukier, sól, przyprawy a na samym końcu ocet (aby nie odparował).
Wyjątkowość papryki konserwowej zależy od długości parzenia, im dłużej tym nasza papryka będzie miękciejsza. Ja gotuje około minuty (ale sam musisz wypróbować). Dużo zależy też od rodzaju kuchenki jakiej używasz.
W ososbnym garnku gotujemy zalewę . Następnie do wyparzonych słoików nakładamy paprykę i zalewamy zalewą na wierz przed zakręceniem dodajemy kroplę oleju.


Papryka konserwowa
  • papryka
  • ocet
  • gorczyca
  • ziele angielskie
  • liść laurowy

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Surówka z pomidora i papryki w majonezie

Ostatnio na obiad były ziemniaczki i schabik ale co do tego. Wypada podać jakąś wyjątkową suróweczkę. Miałam dojrzałe pomidorki i zieloną paprykę, które postanowiłam wykorzystać. Niby takie proste składniki a surówka wyjątkowa. A teraz od początku. Na surówkę do obiadu z pomidora i papryki będziemy potrzebować świerze i zdrowe warzywa. Pomidor należy sparzyć aby z łatwością odchodziła skórka. Gdy już obraliśmy, kroimy na drobne kosteczkę. Paprykę również parzymy bo nigdy nie wiadomo czym ją potraktowano. Jej nie obieramy ze skóry tylko kroimy w kostkę. Wszystkie składniki starannie mieszamy z dodatkiem soli. Odstawiamy na krótką chwilę i dodajemy 2 łyżki majonezu. Życzę smacznej surówki do obiadu z pomidora i papryki . Surówka z papryki i pomidora w majonezie - przepis: dojrzały pomidor papryka (ja użyłam zielonej) 2- 3 łyżki majonezu sól do smaku

Surówka z marchwi na słodko z rodzynkami

Doskonała surówka do kurczaka . Połączenie marchewki z rodzynką - sama słodycz... Do przygotowania surówki potrzebujemy marchewki, którą myjemy pod zimną wodą, obieramy i ścieramy na tartce o grubych oczkach. Kolejnym ważnym składnikiem są jabłka, które po umyciu obieramy ze skóry i ścieramy na tartce o grubych oczkach. Do miseczki wkładamy rodzynki i moczymy je w gorącej wodzie. Po kilku minutach wyjmujemy i osuszamy. Marchew, jabłko i rodzynki zalewamy śmietaną lub jogurtem naturalnym i mieszamy. Tak przygotowaną surówkę doprawiamy do smaku. Przepis na surówkę z marchwi na słodko z rodzynkami : 400 g marchwi 2 jabłka 40 g rodzynek pół szklanki śmietany lub jogurtu naturalnego przyprawy: sól, cukier

Surówki do obiadu - surówka z białej kapusty, pomidora, marchwi, rzodkiewki,ogórka z majonezem

Jak wchodzę do kuchni to zawsze eksperymentuje, na ryneczku kupiłam kapustę białą i należało ją jakość wykorzystać. Postanowiłam zrobić z niej surówkę do obiadu . Aby ją wykonać poszatkowałam drobno kapustę i nasoliłam, aby była bardziej krucha posoliłam i pozostawiłąm na 10 minut. W tym czasie spażyłam pomidora, obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę. Moje ulubione zajęcie obieranie marchwi, rzodkiewek i ścieranie ich na tartce o grubych oczkach. Z ogórkiem zielonym jest o niebo lepiej, myjemy, obieramy i kroimy w kostkę. Wszystkie składniki przekładam do miski i mieszam z dodatkiem soli i majonezu. Smacznego życzę:) Przepis na surówkę z białej kapusty, pomidora, ogórka, rzodkiewki, marchwi;z majonezem: 300 g białej kapusty 1 duża marchew 2 ogórki kiszone pomidor rzodkiewka majonez przyprawy: sól